TVÅ TANKAR.

Vi har så otroligt mycket saker i överflöd. Jag menar mina garderober är fula med kläder av olika slag i olika former och olika material. Men jag skulle lätt kunna leva här på jorden med ett enda ombyte.
För att inte tala om mat, i fattigare länder får man kanske ett mål ris om dagen. Och för oss räcker det inte med två rejäla måltider per dag. Vi gottar  oss med fika fika fika och allt möjligt vi kan hitta på. Jag menar inte att klandra. Utan bara inser hur otroligt lyckligt lottade vi är. Hur otroligt mycket vi har att tacka Gud för. 

Sen kan man ju undra hur värt det egentligen är. Okej kläder, inredning och massa sånt är stora intressen för mig men det är så materiella saker som kanske har betydelse här på jorden. Men sen när jag står där ansikte mot ansikte med Gud på domens dag är det bara en sak som räknas, och det är relationen med Gud. Har jag levt för Honnom och gjort vad han hade planerat för mit liv?
Även om man har alla de dyrbaraste prylarna, kläderna, huset, bilen etc. så spelar det ingen roll. Vilket kan kännas ganska otaggande. men det är ändå sanningen, samla dina skatter i himlen står det och det är ju trots allt det viktigaste.

Sen är det ju absolut inte så att det finns några måsten och inten om hur mycket och vad man får ha och äga. Men det är en viktig sak att tänka på och påmina sig om. Att Han är viktigast, att sätta Honnom först. För livet här på jorden är bara en passage, en förberedelse för något mycket bättre. Himlen.


.. vad inget öga sett, vad inget öra hört har Gud berett åt dem som älskar Honnom 
1 Korinthierbrevet 2:9

Samla inte skatter här på jorden, där mal och mask förstör och tjuvar bryter sig in och stjäl. Samla skatter i himlen där varken mal eller mask förstör och inga tjuvar bryter sig in och stjäl. Ty där din skatt är, där kommer också ditt hjärta att vara. 
Matteusevangeliet 6:19- 21



Bless.


Kommentarer
Postat av: Hannapanna

bra skrivet kara syster, blev pamind om detta bibelord tidigare idag!!

2010-07-20 @ 23:27:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0