BRA MEN OVÄNTAD.

Började klockan 12.35 idag. så jag hade feting sovmorgon. enligt mig iaf. och sov ääääända till klockan NIO. tanken var att cykla till Sävar och ta bussen 11.15. SÅ. jag gjorde mig i ordning, hoppade på cyckeln och begav mig till Sävar. Låste cyckeln sprang in på toan på ICA och gick till busshållsplatsen. klockan blev 11.20....11.25...11.30  NU BORDE BUSSEN VERKLIGEN VARA HÄR tänkte jag. sen kom tanke nummer två. hm. de kan inte möjligtvis vara så att det stod någon såndär halvt onsynlig jobbigt störande liten men vääääldigt betydande liiiiiten siffra under avgångtiden som betydde något speciellt. I SAMMA STUND började ett par som också väntade på bussen gå där ifrån och sa till mig att 'bussen går tydligen klockan tolv.. det var en fyra under som betydde att den bara går under skolornas sommarlov'. Och skulle jag ta den bussen skulle jag verkligen komma sent till skolan. så i P-A-N-I-K ringde jag till min bror och hans fru som helt otippat var hos farmor (som bor i huset bredvid oss) och hälsade på. och dom skulle tackochlov in till stan. SOM två änglar som  trillat mer från himlen kom dom och hämtade mig i Sävar och skjussade mig ÄNDA FRAM TILL dörren på skolan. det kunde inte ha blivit bättre!!
Sen väntade två lektioner. CAD och typ en halvtimmes engelska. CHILL DAG.
Jag och Anna gick till stan. SOLEN SKEN. förvånandsvärt nog. jag hoppade på bussen till Vännes för att åka till min mormor en sväng och hälsa på. På bussen träffade jag en gammal klasskompis. väldigt passande och trevligt.
Nu är jag hemma. Hör från köket att pappa har lite små panik för glassen är slut. Å. ja. det var min dag. den var kort sagt BRA men OVÄNTAD.

I väntan på hämtning från sävar gick jag in på ICA och köpte garn. lite mysigt sådär. antingen blir det mössor till syskonbarnen eller vantar.... får se helt enkelt!



Bless.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0