EN TRIPP TILL EN STAD I NORR.

Jag hat just kommit hem från Luleå. det blev inte en så lång sväng men det var väldigt kul att träffas. Vi har liksom känt den familjen så länge jag kan minnas så det hör som till att fara dit eller att dom kommer hit nån gång ibland. Vi var vid Storforsen igår. Europas största orörda fors eller något sådant. där var det underbart vackert. värsta forsen plus alla höstfärger i bakrunden gjorde det nästan obeskrivligt fint. så coolt att man kan 'upptäcka' sådana ställen i vårt lilla avlånga land. så, vi var där, grillade hamburgare och så, sedan for vi hem till dom och hade en allmänt mysig kväll med bla Mias underbart goda morotskaka!!!
Medan den manliga delen av familjerna spelade typ nitendo nånting bil/idrottstjosan, tog mamma massor med goda recept från Mia. och ja, två trötta mammor. en ska försöka läsa upp och förklara och den andra förstå och skriva ned.. det roade mig och johanna tillräckligt.
Imorse var det hotellfrukost a la Markströms och sedan begav vi oss mot Umeå igen.
Å Juste! på vägen Till Luleå stannade vi i Pite och gick en sväng på stan. Jag ville gå in på Cubus så resten hängde med och DÄR köpte jag ett par höga, champange bruna manchesterjeans. awesome. och ett par svarta tights med lite sömmar på. SÅ bra att vara på stan med mama och pappa i rätt tillfälle, när pengar finns och dom är på rätt humör för då händer det att dom betalar. och det inträffade nu. PLUS att PAPPA köpte kläder!! Jag blev så OTROLIGT förvånad när jag såg pappa gå och kolla på kläder och gick och provade utan att någon ens sa något, DET minna vänner känns som en ones in a lifetime syn. haha. Mohsen och mamma inhandlade också kläder där. Och däranefter så älskar typ min familj Cubus. haha.
VI fikade även på ett café där chokladbollarna kostade 10 kronor. jag upprepar TIO kronor!!! i umeå kostar dom 25 gripandes DYRA riksdaler!!! heeelt galet så värt!!
HÄR är lite bilder.
Bless.

Kommentarer
Postat av: cornelia

det ser sjukt härligt ut vännen!!!

vil göra något supermysigt med dig snarast!!!

2010-09-19 @ 18:23:20
URL: http://corneliahelleday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0