VALVAKA.

Ikväll gäller det. mamma och pappa är och röstar nu och snart blir det hallonpaj framför tvn. Hur ska vårat land styras de följande åren och vars skall det leda? Grunden och till det vet vi snart. grunden till tanken om det vet vi snart. inom loppet om några timmar. spännande.
hur ska man uttala sig om detta på sin blogg då? politik är väl inte riktigt min specialiteé, jag är inte super insatt kan man säga. Men sättet som politiker beter sig på kan jag säga nått om. Det där som sossarna har gjort tycker jag är ... jag vet inte.. fult?? att sätta upp affischer i busskurerna över hela sverige med andra politiker uppochner och skriva 'superdumt' över ansiktet, och sig själva rätt håll och typ 'dunderbra'.. okej att "upphöja" sig sjläva men de där med att trycka ner andra.. asså, man gör bara inte så, eller? det känns som inte okej. visst det är kanske inte fetaste grejen. men ändå... från min sida sett inte riktigt mänskligt acceptabelt.
Jag tycker moderaterna har gjort det bra måste jag säga. och något jag gillar är partier som jobbar för familje frågor. vilket är en väldigt viktig grej. valfrihet inom familjen är självklart tycker jag. man behöver väl inga politiker för att bestämma vem som ska vara hemma med barnen!?
jaja. jag ska nog inte skriva så mkt mer för jag vet inte riktigt vad jag pratar om känner jag. haha.
Nu får vi bara be och hoppas på det bästa som man brukar säga.
Bless.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0