DET DÄR MED SECONDHAND.

Jag har insett på senaste tiden att seriöst mer än halva min garderob består av andrahandas- kläder av olika slag. antingen ärvda av mamma/mormor/farmor, omsydda eller secondhand fynd. endel av er kanske tycker det låter konstigt, tråkigt, fattigt eller helt enkelt äckligt, men för mig låter det rätt fenomenalt!
jag kan som inte hitta några nackdelar med det. du får en UNIK garderob och ett MILJÖVÄNLIGT sätt att shoppa på, och inte minst så är det LYSANDE bra för plånboken.

att gå in på en mysig loppis och fynda tre blusar till priset av en. eller ett par skor för inte ens hunkan. det är klädintresse och mode för mig, att vara kreativ med hur kläder kan användas. sy om, matcha och mixa. hitta sin egen stil istället för att följa dessa stilsättare till butiker. helt utan något agg mot dem.

denna väska är ett fynd som jag gjorde senast idag. äkta skinn, nästintill oanvänd. 35 kronor.

kanske är det just saker som denna, som gör att jag inte kan hålla mig från alla dessa loppisar och mormorsgarderober. men det är ju bara jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0