VÅGA DRÖMMA.

jag är en ganska drömmande människa. ibland undarar man ju, men jag har en hejdlöst massa drömmar. jag vill så mycket i livet. min syster har alltid intalat mig att det är viktigt att drömma, det är kankse därför jag vågar. en dröm som jag hade när jag var liten var att vara brudnäbb på hennes bröllop, det kan ju verka litet, men när jag fick frågan, och den drömmen gick i uppfyllelse fylldes mina ögon av gladjetårar. det kändes så stort. 
att drömma kan man också förknippa med att sätta upp mål i livet, saker som man drömmer om att klara av tillexempel. men hur som helst tror jag att det är väldigt viktigt att drömma, för om man har en dröm, ett mål-något att sträva efter, kan man sväva iväg på den när nuet känns grått. drömma sig bort helt enkelt.
JUST NU drömmer jag mig bort till england. att låsa upp en liten boning som är min alldeles egen. bo i närheten av min syster och spendera tid med henne och syskonbarnen. kanske jobba på en second hand, lära känna nya människor, inget plugg, bara byta miljö och leva, bort från umeå och sverige, till ett annat land med andra gränser.
fyll livet med drömmar, stora som små, dröm för att blicka frammåt. våga drömma!
det är dagens uppmaning. BLESS.

Kommentarer
Postat av: kristina

ååh <3 vi borde verkligen träffas snart och prata om alla drömmar vi har!

2011-05-25 @ 01:07:29
URL: http://melodyofyou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0